IQ vs. EQ
Ciele kurzu:
- porozumieť konceptu IQ a diskutovať o význame a uplatnení rozumovej schopnosti zamestnancov riešiť novovzniknuté situácie na pracovisku
- pochopiť význam emocionálnej inteligencie pre dobré a fungujúce medziľudské vzťahy
- naučiť sa rozvíjať a podporovať zdravé a podporné emócie v pracovných tímoch
- naučiť sa pracovať s emóciami – vlastnými aj tých druhých, najmä vo vypätých situáciách tak, aby bola zachovaná profesionálna a ľudská úroveň spolupráce
Obsahová náplň:
- IQ – koncept a meranie rozumovej schopnosti riešiť novovzniknuté alebo obtiažne situácie, učiť sa zo skúseností alebo sa prispôsobiť novým okolnostiam
- IQ a jeho význam pri pracovných výkonoch
- Širišie chápanie inteligencie: telesne-pohybová, interpersonálna, verbálne-jazyková, logicko-matematická, intrapersonálna, vizuálne-priestorová, hudobná inteligencia
- Emocionálna inteligencia a jej vplyv na náš život
- Piliere emocionálnej inteligencie a ich rozvoj
- Vnímanie vlastných emócii – až keď vieme, čo sa s nami deje, vieme to ovládať
- Riadenie vlastných negatívnych emócií – zdravé vyjadrenie a zvládanie náročných emócií
- Schopnosť vnímania a rozpoznania emócií druhých ľudí
- Empatia ako základ vnímania druhých s cieľom dobrého budovania vzťahov (profesionálnych aj osobných)
- Postupy a nástroje pre ovplyvňovanie a riadenie emócie druhých ľudí
- Emocionálna stabilita – zvládanie a obrana voči negatívnym emóciám a útokom druhých ľudí a dôstojné sebavyjadrenie
Forma vzdelávania: interaktívny tréning
Metódy vzdelávania: prípadové štúdie, praktický nácvik situácií, hranie rolí, riadená diskusia, spätná väzba, videotréning
Maximálny počet účastníkov: 4 – 10