Tip na tréning na mieru
Nenásilná komunikácia
Ciele kurzu
- Ukázať účastníkom základné techniky nenásilnej komunikácie, ktoré výrazne prispejú k prevencii dobrých vzťahov na pracoviskua prekonaniu bariér v komunikácii.
- Školenie ich naučí lepšie porozumieť dynamike konfliktov a spôsobom, ktoré vedú k zlepšeniu medziľudských vzťahov.
Obsahová náplň
- Atribúty nenásilnej komunikácie: jasnosť, otvorenosť, empatia
- Aktívne počúvanie a správne kladenie otázok
- Počúvanie „pod povrchom“ (zvlášť toho nepríjemného)
- Proces nenásilnej komunikácie: pozorovanie, pocity, potreby, prosba
- Práca s emóciami vo vypätých situáciách: ako sa k sebe správať profesionálne a ľudsky za každých okolností
- Predvídanie blížiaceho sa konfliktu
- Moje spúšťače konfliktov
- Asertívna komunikácia: ako povedať „nie“ aj vtedy, ak nám na tom druhom záleží a obávame sa narušenia vzťahov
- Ako prijímať kritiku bez pocitu „zrady“ a „osobnej urážky“
- Zameranie na problém vs. zameranie na riešenie
- Hľadanie spoločného riešenia v priateľskej a nepriateľskej atmosfére
Odporúčaný rozsah
1 – 2 tréningové dni podľa potrieb klienta