Nenásilná komunikácia
Ciele kurzu:
- Osvojíte si základné techniky nenásilnej komunikácie, ktoré výrazne prispejú k prevencii dobrých vzťahov na pracovisku a prekonaniu bariér v komunikácii.
- Naučíte sa lepšie porozumieť dynamike konfliktov a spôsobom, ktoré vedú k zlepšeniu medziľudských vzťahov.
Obsahová náplň:
- atribúty nenásilnej komunikácie: jasnosť, otvorenosť, empatia
- aktívne počúvanie a správne kladenie otázok
- proces nenásilnej komunikácie: pozorovanie, pocity, potreby, prosba
- práca s emóciami vo vypätých situáciách: ako sa k sebe správať profesionálne a ľudsky za každých okolností
- predvídanie blížiaceho sa konfliktu
- ako prijímať kritiku bez pocitu „zrady“ a „osobnej urážky“
- zameranie na problém vs. zameranie na riešenie
- hľadanie spoločného riešenia v priateľskej a nepriateľskej atmosfére
Forma vzdelávania:
interaktívny tréning
Metódy vzdelávania:
prípadové štúdie, praktický nácvik situácií, hranie rolí, brainstorming, riadená diskusia, spätná väzba
Maximálny počet účastníkov:
5 – 12