Manažérske zručnosti pre začínajúcich manažérov
Manažérske zručnosti pre manažérov
Ciele kurzu:
- Porozumieť svojej manažérskej role a kľúčovým kompetenciám riadiaceho pracovníka.
- Osvojiť si základné prvky efektívnej komunikácie s podriadenými.
- Naučiť sa vnímať a porozumieť rôznym typom zamestnancov a prispôsobiť im svoj štýl riadenia a vedenia.
- Zlepšiť sa v zvládaní náročných situácií so zamestnancami bez rizika narušenia vzťahov.
Obsahová náplň:
- Osobnosť a kompetencie manažéra, rola manažéra
- Komunikačné úlohy a schopnosti riadiaceho pracovníka
- Techniky efektívnej komunikácie (jasné vyjadrovanie, aktívne počúvanie, kladenie otázok)
- Práca s emóciami – ako im nepodľahnúť a zachovať sa ako profesionál
- Ako pracovať s rôznymi typmi podriadených
- Zvládanie náročných situácií a zamestnancov v komunikácii
- Asertivita a riešenie konfliktov na pracovisku
- Poskytovanie a prijímanie spätnej väzby, kritiky a pochvaly
- Delegovanie – čo delegovať a čo nedelegovať v práci manažéra
- Formálna a neformálna hierarchia na pracovisku (ako s ňou pracovať vo svoj prospech)
- Vytváranie pozitívnej pracovnej atmosféry a vzájomného rešpektu
- Odporúčania na zlepšenie tímovej spolupráce
- Metódy na zvýšenie motivácie a angažovanosti zamestnancov
- Akčný plán osobného a tímového rozvoja
Cieľová skupina:
všetci riadiaci pracovníci, ktorí začínajú s vedením ľudí alebo sa stretávajú s problémami pri riadení svojho tímu, začínajúci manažéri, tímlídri, majstri výrobných podnikov, nižší a stredný manažment
Forma vzdelávania:
tréning tvorí súbor interaktívnych metód, ktoré umožňujú účastníkom naučiť sa nové poznatky, premietnuť ich do svojej praxe, vyskúšať si nové techniky pod vedením lektora a získať spätnú väzbu na svoj výkon
Metódy vzdelávania:
prípadové štúdie, praktický nácvik situácií, brainstorming, riadená diskusia, spätná väzba
Poznámka: V prípade pandemických opatrení realizujeme školenia online. Napriek tomu sa môžete spoľahnúť na vysoký stupeň interaktivity a zapojenia do tréningových aktivít.