Efektívna komunikácia a spätná väzba
Ciele kurzu:
- Osvojiť si techniky poskytovania formálnej alebo neformálnej spätnej väzby.
- Naučiť sa dávať spätnú väzbu konštruktívne, sebavedomo a s nadhľadom.
- Používať spätnú väzbu ako nástroj engagementu a budovania dôvery na pracovisku.
- Pochopiť pozitívne aspekty získavania spätnej väzby (aj kritickej) pre jednotlivca, aj pre celý tím.
Obsahová náplň:
Úvod do spätnej väzby
- čo je to spätná väzba a čo ňou chceme dosiahnuť?
- aký druh spätnej väzby funguje a aký nie
- čo je konštruktívna spätná väzba na rozdiel od negatívnej spätnej väzby
- prijímanie a aktívne získavanie spätnej väzby
Základné techniky pri spätnej väzbe
- správne kladenie otázok
- aktívne počúvanie
- parafrázovanie
- vyjadrovanie spolupatričnosti a empatie
Stratégie poskytovania efektívnej spätnej väzby
- prispôsobenie spätnej väzby cieľu
- cyklus spätnej väzby (popis problému, pomenovanie emócie a potreby, návrh riešenia, dohoda)
- neutralita a racionalita v rámci spätnej väzby
- ako oddeliť názor od konkrétnej osoby tak, aby spätná väzba nenarušila pracovné a medziľudské vzťahy
- ako používať efektívnu reč tela pri poskytovaní spätnej väzby, aby ste ukázali úprimnosť a zvýšili pravdepodobnosť rastu druhej osoby
- ako formulovať svoju spätnú väzbu tak, aby ste dosiahli najlepšie výsledky
- sila ocenenia a vedenie motivačnej spätnej väzby
- ako chváliť ostatných tak, aby posilnili konkrétne typy správania
- ako identifikovať konkrétne situácie, v ktorých má negatívna spätná väzba väčšiu váhu ako pozitívna
Náročné situácie v rámci odovzdávania spätnej väzby
- zvládanie odporu/nesúhlasu
- nedorozumenia v rámci spätnej väzby a čo môžeme urobiť, aby sme tomu zabránili
- ako odovzdávať spätnú väzbu (nielen služobne) starším zamestnancom
Forma vzdelávania: interaktívny tréning
Metódy vzdelávania: prípadové štúdie, praktický nácvik situácií, hranie rolí, riadená diskusia, spätná väzba, videotréning
Maximálny počet účastníkov: 5 – 12