Riešenie konfliktných situácií
Ciele kurzu:
- Vedieť sa „naladiť“ na druhú stranu a tým predchádzať konfliktom.
- V prípade vypätej situácie zvoliť vhodný štýl interakcie a argumentácie.
- Získať kontrolu nad emóciami – vlastnými aj tých druhých, najmä vo vypätých situáciách.
Obsahová náplň:
- Vnímanie vlastných emócii – až keď vieme, čo sa s nami deje, vieme to ovládať
- Riadenie vlastných negatívnych emócií
- Schopnosť vnímania a rozpoznania emócií druhých ľudí
- Osobné alergie – prečo na niektorých ľudí reagujeme „emočnejšie“ než na iných
- Techniky emocionálnej obrany voči negatívnym emóciám tých druhých
- Komunikačné pasce a manipulácia
- Dynamika v pozadí konfliktov – signály a dôvody eskalácie
- Základné typy konfliktov
- Práca s konfliktnými osobnostnými typmi (ignorácia, prerušovanie, spochybňovanie, odmietanie a kritizovanie)
- Štýly riešenia konfliktov, výhody a riziká jednotlivých štýlov a konkrétne kontexty ich využitia
- Zmena nastavenia voči konfliktným situáciám (bariéry a ich tendencia konflikt eskalovať)
Forma vzdelávania: interaktívny tréning
Metódy vzdelávania: prípadové štúdie, praktický nácvik situácií, hranie rolí, riadená diskusia, spätná väzba, videotréning
Maximálny počet účastníkov: 4 – 10