Základy projektového riadenia
Organizácia práce formou projektu je v dnešnej dobe bežným spôsobom vytvárania hodnôt v podnikoch. Niektorí pracujú výlučne na projektoch, iní musia zladiť paralelne povinnosti plynúce z operatívnej činnosti a funkčného riadenia práce spolu s projektovým spôsobom riadenia.
Ak práve prechádzate na projektový štýl riadenia práce, čerstvo ste sa stali projektovým manažérom alebo sa potrebujete zdokonaliť v profesionálnych postupoch, spoznať základné metódy a nástroje projektového riadenia, či zlepšiť sa v plnení plánovania cieľov v čase, nákladoch a potrebnej kvalite, potom ste na správnom mieste!
Školenie Základy projektového oboznámi účastníkov s celým projektovým cyklom, predá im konkrétne tipy z praxe a upozorní na tie najčastejšie chyby. Naučíte sa techniky a nástroje potrebné pre správne projektové riadenie a vyskúšate si ich na príkladoch z praxe a na Vašich konkrétnych príkladoch projektov.
Ciele kurzu:
- naučiť sa zvládnuť rolu projektového manažéra a projektového kontribútora
- oboznámiť sa s projektovým riadením, jeho špecifikami, slovnou zásobou a kľúčovými fázami
- získať jednoduché a operatívne metódy a nástroje na prípravu, organizovanie a ukončenie projektu
- rozvíjať schopnosť nájsť rovnováhu medzi operatívnou činnosťou a požiadavkami projektu
Obsahová náplň:
- Pochopiť princípy projektového riadenia v každodennej praxi
- Rozumieť základným rozdielom jednotlivých prístupov k projektovému riadeniu
- Zhodnúť sa na základoch a kľúčových faktoroch úspechu projektového riadenia
- Osvojiť si projektovú terminológiu a faktory úspechu projektovej tímovej práce
- Pochopiť základné fázy projektového riadenia
- Zvládnuť prípravnú fázu a nasmerovať projekt správnym smerom
- Pochopiť, aké sú role, úlohy a zodpovednosti jednotlivých účastníkov projektu
- Aplikovať metodiky a nástroje pre efektívne riadenie projektu a dosiahnutie cielených výsledkov
- Úspešné zvládnuť retro-plánovanie, výpočet rozpočtu a ich prevedenie do efektívneho dashboardu
- Základy riadenia rizík
- Efektívne spravovať svoj čas medzi operatívnou činnosťou a projektom
- Efektívne uplatniť svoj leadership
- Základné zásady riadenia zmien
- Vedieť komunikovať a efektívne spolupracovať s projektovým tímom
Cieľová skupina:
začínajúci projektoví manažéri, tímlídri, strední a vrcholoví manažéri, podnikatelia, a zároveň aj zamestnanci, ktorí občasne prispievajú do projektov
Forma vzdelávania:
tréning tvorí súbor interaktívnych metód, ktoré umožňujú účastníkom naučiť sa nové poznatky, premietnuť ich do svojej praxe, vyskúšať si nové techniky pod vedením lektora a získať spätnú väzbu na svoj výkon
Metódy vzdelávania:
prípadové štúdie, praktický nácvik situácií, hranie rolí, brainstorming, riadená diskusia, spätná väzba
Poznámka: V prípade pandemických opatrení realizujeme školenia online. Napriek tomu sa môžete spoľahnúť na vysoký stupeň interaktivity a zapojenia do tréningových aktivít.