Transakčná analýza ako metóda riešenia konfliktov
Cieľom tréningu je:
- Porozumieť medziľudskej komunikácii, vzniku konfliktov a možnostiam ich riešenia.
- Osvojiť si teóriu transakčnej analýzy (TA) ako nástroja na praktickú orientáciu v medziľudských interakciách.
- Naučiť sa vnímať potreby okolia využitím poznatkov TA.
- Identifikovať „konfliktné vzorce“ v našej komunikácii a predchádzať konfliktom.
Obsah tréningu:
- Transakčná analýza – psychologický background teórie a aplikačná prax
- Osobnostné zložky podľa TA – ego vrstvy
- Transakcia ako komunikačná výmena
- Typy transakcií v každodennom živote – ktoré z nich nás vedú ku konfliktom a ktoré sú konštruktívne
- Typické príklady vzájomných postojov ľudí a ich následky
- Identifikácia 3 zložiek transakcie („Čo reálne poviem“, „Čo očakávam od toho, čo poviem“ a „Samotná reakcia
na to, čo som povedal“) - Osobné vnútorné konflikty: ich identifikácia ako kľúč k odstráneniu konfliktov s okolím
- Komplementárne transakcie (ako nástroj úspešnej a efektívnej komunikácie a prevencie konfliktov)
- Pasce komunikácie a komunikačné hry
- Konštruktívna, vecná a rešpektujúca komunikácia
Forma vzdelávania:
interaktívny tréning
Metódy vzdelávania:
prípadové štúdie, brainstorming, riadená diskusia, spätná väzba
Maximálny počet účastníkov:
5 – 12