Vedomosti treba skvalitňovať,
podnecovať a stále rozvíjať,
inak sa stratia

Peter F. Drucker

Strategický nákup

Priama tvorba zisku spoločnosti

Dátum a čas začiatku: 04. 10. 2019 o 9:00
Dátum a čas konca: 04. 10. 2019 o 17:00
Miesto: Vilová 2, Bratislava V
Poplatok: 215,- € bez DPH (vrátane občerstvenia a pracovných materiálov)
Kontakt: 0948 499 564; 0918 329 305
E-mail: mega@megaeducation.sk
Lektor bol pripravený, páčili sa mi príklady z praxe. Perfektné, ďakujem!

Ciele kurzu:

  • Využívanie moderných a efektívnych nástrojov strategického nákupu.
  • Získanie poznatkov, vedomostí, zručností a schopností z oblasti riadeného nákupu a investícií.
  • Príprava na vyjednávanie s dodávateľom, hodnotenie dodávateľov a produktov.
  •  Budovanie vzťahov s dodávateľmi aj pri využívaní elektronických aukcií.

Obsahová náplň

Strategický nákup

  • Úvod do tematiky
  • Úloha moderného strategického nákupu v progresívnych firmách
  • Rozdelenie nákupných činností, kompetencie, úlohy, procesy (vypracovanie procesných máp, ak je potrebné)
  • Úloha moderného strategického nákupu v progresívnych firmách

Nástroje nákupu

  • Definícia interných potrieb a nákupné kategórie
  • Čo vyrábam a kto som na trhu?
  • Prieskumy trhu
  • Bostonská matica
  • Prípadová štúdia

Analýzy – čo a od koho pre náš podnik nakupujem?

  • Paretovo pravidlo
  • ABC XYZ analýza
  • Prípadová štúdia

Celková analýza trhu

  • Porter
  • Krajlič – vplyv na rast podniku, profit, fúzie
  • Bostonská matica
  • Prípadová štúdia – prepojenie a využívanie všetkých nástrojov 

Suplier Relation Management

Fázy výberu dodávateľov a úpravy koncepcie SRM

  • Identifikácia nových dodávateľov (target country -> long list -> short list / RFI & RFQ)
  • Kvalifikácia potenciálnych dodávateľov – úrovne kvalifikácie, postupy, nástroje
  • Info balík o potenciálnom dodávateľovi
  • Riadenie dodávateľského portfólia SRM
  • Nákupný marketing
  • Motivácia dodávateľov
  • Dodávateľské dni, veľtrhy, konferencie, spolupráce s R&D centrami
  • Porovnanie (porovnávanie) dodávateľov – hodnotenie dodávateľov, postupy, nástroje, metódy
  • Prípadová štúdia

Riadenie nákupu

  • Nástroje – SW, aplikácie, aukcie (typy a určenie nasadenia), procesné mapy (ak je to potrebné tak tvorba)
  • Metódy a metodiky výberu – súťaž na generálneho dodávateľa (zlatý rozpočet + marža za prebratie komplexnej komunikácie a záruky), súťaž na logické celky, súťaže pre subdodávateľov, design to cost, TCO, Target costing, RFP, Dynamický nákupný systém
  • Nákupný procurement (eProcurement)
  • Zmluvy
  • Presun zodpovednosti na dodávateľa
  • Prípadová štúdia

 

Cieľová skupina: kurz je určený pracovníkom nákupných oddelení, samostatným nákupcom a pracovníkom, ktorí sú poverení akýmkoľvek nákupom (napr. v projektových tímoch), ale takisto tým, ktorí chcú touto formou zvyšovať efektivitu nákupov tovarov a služieb vo vlastnej firme.

Forma vzdelávania: interaktívny tréning

Metódy vzdelávania: prípadové štúdie, praktický nácvik situácií, hranie rolí, riadená diskusia, spätná väzba

Odporúčaný počet účastníkov: 4 – 10

Lektor tréningu:

Martin je spoluriešiteľom, užívateľom a lektorom najefektívnejšej metodiky na riadenie ľudí. Takisto je akreditovaným trénerom, koučom a konzultantom manažmentu.  Svoje bohaté skúsenosti na riadiacich pozíciách už desať rokov odovzdáva ďalej účastníkom svojich kurzov.

Registračný formulár

Prihlásené osoby







Aktuálne

Z našej spoločnosti

archív článkov
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!