Obchodné rokovanie a vyjednávanie
Ciele kurzu:
- Osvojíte si základné prvky efektívnej komunikácie.
- Zvládnete komunikáciu v súlade s komunikačnými štandardami spoločnosti a zdokonalíte sa v profesionálnej obchodnej komunikácii.
- Naučíte sa porozumieť potrebám a očakávaniam zákazníka.
- Rozviniete svoje predajné zručnosti s dôrazom na efektívnosť každého obchodného rokovania.
Obsahová náplň
- Ciele efektívneho obchodu
- Vyhľadávanie potenciálnych klientov a nadviazanie prvotného kontaktu s obchodným partnerom – telefonické dohodnutie schôdzky, rozprávanie s kompetentným, písomný kontakt;
- Protokol obchodného rokovania;
- Vytvorenie dôvery u klienta;
- Prostredie obchodného stretnutia – výhody, nevýhody;
- Verbálna (priamy a nepriamy rozhovor) a neverbálna komunikácia (vlastná neverbálna komunikácia, neverbálna komunikácia obchodného partnera)
- Identifikácia potrieb zákazníka;
- Predajný proces a jeho fázy;
- Vyjednávanie a zvládanie námietok;
- Návrh riešenia a argumentácia;
- Prezentácia – spôsoby prezentácie, voľba prezentácie podľa zákazníka;
- Uzatvorenie obchodu – uzatváracie techniky;
- Asertívne zvládanie konfliktných situácií so zákazníkmi, nácvik komunikácie s kritickým typom;
- Budovanie vzťahu so zákazníkom
Cieľová skupina: predajcovia, obchodní zástupcovia, sales manažéri, key account manažéri, majitelia firiem
Forma vzdelávania: interaktívny tréning
Metódy vzdelávania: prípadové štúdie, praktický nácvik situácií, hranie rolí, riadená diskusia, spätná väzba
Maximálny počet účastníkov: 5 – 10