Riešenie náročných situácií v tíme (pre teamleaderov)
Ciele kurzu:
- Získať kontrolu nad emóciami – vlastnými aj tých druhých, najmä vo vypätých situáciách.
- V prípade vypätej situácie zvoliť vhodný štýl interakcie a argumentácie.
- Osvojiť si schopnosť identifikovať potreby jednotlivých členov tímu, zladiť ich so záujmami tímu a tým predchádzať konfliktom v tíme.
- Naučiť sa identifikovať prípadné problémy a navrhovať riešenia na zlepšenie spolupráce v konkrétnom tíme.
Obsahová náplň:
- Hierarchia, rešpekt a dôvera v tíme
- Kooperácia verzus kompetícia (podpora názorovej diverzity a vzájomnej tolerancie)
- Spolupráca v tíme, jednotlivé/čiastkové ciele, priority a z toho plynúce konflikty
- Analýza aktuálnej “zrelosti” tímu a identifikácia prípadných problémov v spolupráci
- Rola manažéra/lídra pri konflikte medzi zamestnancami
- Konštruktívne riešenie problémov v tíme a potreba spolupatričnosti pri riešení úloh
- Pozitívny postoj k riešeniu úloh a angažovanosť (ako odblokovať návrhy typu “Nedá sa, lebo…”, “Mňa sa to netýka…”, “To nie je moja agenda…”)
- Asertívna komunikácie v tíme
- Tipy pre zlepšenie spolupráce v konkrétnom tíme a praktické cvičenia (resp. identifikácia oblastí na zlepšenie na základe cvičenia)
- Budovanie tímu ako bezpečného priestoru (synergia, konektivita a komunikácia)
- Vnútorná vízia, hodnoty a osobné smerovanie – prepojenie na ciele a vízie firmy a tímu
Forma vzdelávania: interaktívny tréning
Metódy vzdelávania: prípadové štúdie, praktický nácvik situácií, hranie rolí, riadená diskusia, spätná väzba, videotréning
Maximálny počet účastníkov: 4 – 10
Poznámka: V prípade pandemických opatrení realizujeme školenia online. Napriek tomu sa môžete spoľahnúť na vysoký stupeň interaktivity a zapojenia do tréningových aktivít.