Psychológia obchodnej komunikácie a predaja
Ciele kurzu:
- Osvojíte si základné prvky efektívnej obchodnej komunikácie.
- Zoznámite sa s typológiou zákazníkov (a tipmi, ako osloviť každého zákazníka).
- Naučíte sa porozumieť potrebám a očakávaniam zákazníka (psychológia obchodu).
- Spoznáte rôzne stratégie prípravy a realizácie predaja.
Obsahová náplň:
- Čo má spoločné psychológia a predaj
- “JA” ako obchodník – moje silné stránky a motivácia
- Predajný proces a jeho fázy
- Zákaznícka typológia a spôsoby jej využitia pri komunikácii so zákazníkom
- Asertívne zvládanie konfliktných situácií so zákazníkmi
- Budovanie vzťahu so zákazníkom
- Obchodné rokovanie krok za krokom
- Úvodné lámanie ľadov – ako si získať dôveru a naladiť sa na zákazníka
- Identifikácia potrieb zákazníka – ako a načo sa pýtať, ako počúvať a mať kontrolu nad priebehom obchodného jednania
- Prezentácia návrhu – argumentácia a presviedčanie, princípy ľudského rozhodovania, apelovania na rácio a emócie
- Vyjednávanie a zvládanie námietok
- Najčastejšie manipulatívne techniky a tipy, ako sa im brániť
- Záver obchodného rokovania/predaja – overovanie súhlasu a získanie záväzku, “closing” techniky
- Sebareflexia a formulovanie akčného plánu rozvoja
Cieľová skupina: predajcovia, obchodní zástupcovia, sales manažéri, key account manažéri, majitelia firiem
Forma vzdelávania: interaktívny tréning
Metódy vzdelávania: prípadové štúdie, praktický nácvik situácií, hranie rolí, riadená diskusia, spätná väzba, videotréning
Maximálny počet účastníkov: 5 – 10
Poznámka: V prípade pandemických opatrení realizujeme školenia online. Napriek tomu sa môžete spoľahnúť na vysoký stupeň interaktivity a zapojenia do tréningových aktivít.