Manažérsky rozvojový program (2+2 dni)
Manažérske zručnosti pre manažérov
Ciele kurzu:
- Naučiť sa rozpoznať manažéra od lídra, pochopiť podstatu líderstva – vedenia.
- Získať prehľad, aké vlastnosti lídra majú účastníci a ktoré potrebujú rozvíjať.
- Uvedomiť si viaceré role lídra, svoje silné a slabé stránky.
- Osvojiť si prvky efektívnej komunikácie s podriadenými.
- Naučiť sa vnímať a porozumieť rôznym typom zamestnancov a prispôsobiť im svoj štýl riadenia a vedenia.
- Zlepšiť sa v odovzdávaní spätnej väzby bez rizika narušenia vzťahov.
- Oboznámiť sa s nástrojmi vedenia tímu.
- Naučiť sa efektívne používať tieto nástroje podľa vhodnosti situácie.
- Osvojiť si vybrané techniky rozvoja podriadených.
- Pochopiť rozdiely medzi motiváciou a stimuláciou.
- Zoznámiť sa s faktormi motivácie a demotivácie a naučiť sa s nimi pracovať.
- Analyzovať možnosti nefinančnej motivácie a ich uplatnenia v tíme.
- Pochopiť motívy ľudí v mojom tíme a ako s nimi pracovať.
Obsahová náplň:
1. DEŇ: JA AKO LÍDER A MANAŽÉR
- Ako vzniká líder, potrebné predpoklady pre vznik lídra
- Sebadiagnostika predpokladov na lídra
- Kompetencie lídra – vedomosti, zručnosti a postoje
- Líder sebe vs. líder tímu
- Základné kompetencie lídra a ako ich rozvíjať
- Rozvoj emocionálnej inteligencie
- Prístup lídra k ľuďom – manažérska mriežka prejavov správania sa
- Očakávania od role lídra
2. DEŇ: MANAŽÉRSKA KOMUNIKÁCIA A SPÄTNÁ VÄZBA
- Komunikačné úlohy a schopnosti riadiaceho pracovníka
- Techniky efektívnej komunikácie (jasné vyjadrovanie, aktívne počúvanie, kladenie otázok)
- Práca s emóciami – ako im nepodľahnúť a zachovať sa ako profesionál
- Ako pracovať s rôznymi typmi podriadených
- Zvládanie náročných situácií a zamestnancov v komunikácii
- Asertivita a riešenie konfliktov na pracovisku
- Poskytovanie a prijímanie spätnej väzby, kritiky a pochvaly
- Cyklus spätnej väzby (popis problému, pomenovanie emócie a potreby, návrh riešenia, dohoda)
- Neutralita a racionalita v rámci spätnej väzby
- Sila ocenenia a vedenie motivačnej spätnej väzby
- Vytváranie pozitívnej pracovnej atmosféry a vzájomného rešpektu
3. DEŇ: NÁSTROJE RIADENIA TÍMU
- Vedenie motivačného rozhovoru (1:1)
- Práca s otázkami, zisťovanie informácií
- Overovanie pochopenia a aktívne počúvanie
- Riadenie podľa cieľov
- Delegovanie vs. zadávanie úloh
- Vedenie porád
4. DEŇ: MOTIVÁCIA TÍMU
- Motivačné faktory v práci manažéra
- Osobná motivácia a demotivácia
- Možnosti nefinančnej motivácie
- Vplyv manažéra na osobné motivátory podriadených
- Akých ľudí mám v tíme (matica chce/vie)
Cieľová skupina:
všetci riadiaci pracovníci, ktorí začínajú s vedením ľudí alebo sa stretávajú s problémami pri riadení svojho tímu, začínajúci manažéri, tímlídri, majstri výrobných podnikov, nižší a stredný manažment
Forma vzdelávania:
tréning tvorí súbor interaktívnych metód, ktoré umožňujú účastníkom naučiť sa nové poznatky, premietnuť ich do svojej praxe, vyskúšať si nové techniky pod vedením lektora a získať spätnú väzbu na svoj výkon
Metódy vzdelávania:
prípadové štúdie, praktický nácvik situácií, hranie rolí, brainstorming, riadená diskusia, spätná väzba
Termíny realizácie:
Moduly JA AKO LÍDER A MANAŽÉR a MANAŽÉRSKA KOMUNIKÁCIA A SPÄTNÁ VÄZBA sa uskutočnia 20. – 21. 10. 2022
Moduly NÁSTROJE RIADENIA TÍMU a MOTIVÁCIA TÍMU prebehnú 24. – 25. 11. 2022