Efektívna komunikácia
Ciele kurzu:
- Naučíte sa úspešne prijímať a odovzdávať informácie, ktoré potrebujete (písomnou komunikáciou a komunikáciou tvárou v tvár).
- Zdokonalíte sa vo vnímaní a porozumení druhých (rôznych typov osobností) a začnete im prispôsobovať svoj štýl komunikácie.
- S prehľadom zvládnete náročné (a potenciálne konfliktné) situácie s pomocou efektívnej komunikácie.
Obsahová náplň:
- Komunikačné stratégie vo firemnom prostredí
- Zásady podania informácií – stručnosť, jasnosť a výstižnosť
- Diskrétnosť, slušnosť, dôvera a empatia ako súčasť efektívnej komunikácie
- Aktívne počúvanie a techniky kladenia otázok
- Prispôsobovanie komunikácie rôznym typom ľudí
- Ako efektívne komunikovať v náročných situáciách:
– spätná väzba, konštruktívna kritika, vyjadrenie nesúhlasu
– zvládanie nátlaku a manipulácie
– presadenie oprávnených požiadaviek - Komunikačné nástroje na pracovisku – kedy, čo a ako komunikovať osobne a písomne
- Najbežnejšie omyly v komunikácii a tipy, ako možno zlepšiť svoju komunikáciu
Cieľová skupina: všetky úrovne manažmentu, pracovníci prvého kontaktu a všetci tí, ktorí chcú správne a efektívne komunikovať
Forma vzdelávania: interaktívny tréning
Metódy vzdelávania: praktické ukážky, individuálne a skupinové cvičenia, nácvik techník, riadená diskusia, spätná väzba
Počet účastníkov: 5 – 10