Asertivita a zvládanie náročných situácií
Ciele kurzu:
- Zlepšite svoju komunikáciu s ľuďmi a schopnosť presadiť sa bez rizika narušenia medziľudských vzťahov.
- Začnite prijímať a vyjadrovať kritiku bez urážky.
- Naučte sa vo vypätej situácii zvoliť vhodný štýl interakcie a argumentácie (na pracovisku, aj mimo neho).
- Zistite, ako pod tlakom nepodľahnúť emóciám a zachovať si profesionálne vystupovanie.
Obsahová náplň:
- Vnímanie vlastných emócii – až keď vieme, čo sa s nami deje, vieme to ovládať
- Riadenie vlastných negatívnych emócií
- Schopnosť vnímania a rozpoznania emócií druhých ľudí
- Osobné alergie – prečo na niektorých ľudí reagujeme „emočnejšie“ než na iných
- Techniky emocionálnej obrany voči negatívnym emóciám tých druhých
- Podstata asertivity v kontakte s okolím
- Tri „s“ asertivity – sebadôvera, sebapoznanie a sebaúcta
- Základné asertívne práva
- Techniky asertívneho správania a komunikácie
- Asertívne vyjadrenie a prijatie spätnej väzby a kritiky
- Ako sa vysporiadať s manipuláciou
- Asertívne zvládanie konfliktných situácií
- Nácvik komunikácie s kritickým typom
- Demonštrácie konfliktných situácií
- Vplyv hnevu a frustrácie na vznik konfliktu
- Odhalenie vlastného prístupu k riešeniu konfliktov
Cieľová skupina: kurz je pre všetkých, ktorí chcú efektívne zvládať a riešiť náročné situácie v práci aj mimo nej
Forma vzdelávania: interaktívny tréning
Metódy vzdelávania: prípadové štúdie, praktický nácvik situácií, hranie rolí, riadená diskusia, spätná väzba
Maximálny počet účastníkov: 5 – 10
Poznámka: V prípade pandemických opatrení realizujeme školenia online. Napriek tomu sa môžete spoľahnúť na vysoký stupeň interaktivity a zapojenia do tréningových aktivít.